Teknoloji

Avustralya’dan Meta’ya 14 milyon dolar ceza!

Bir Avustralya mahkemesi, Facebook sahibi Meta Platforms’a (META.O), gizliliği koruma aracı olarak tanıtılan bir akıllı telefon uygulaması aracılığıyla eylemlerini ifşa etmeden kullanıcı verilerini topladığı için toplam 20 milyon Avustralya Doları (14 milyon ABD Doları) para cezası ödemesine karar verdi. verilmiş.

Avustralya Federal Mahkemesi ayrıca Meta’nın, yan kuruluşları Facebook Israel ve artık durdurulan Onavo uygulaması aracılığıyla hukuk davası açan Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu’na (ACCC) yasal masraflar olarak 269.712 $ ödemesine karar verdi.

META HALA CAMBRIDGE ALAYTICA SKANDALIYLA UĞRAŞIYOR

Bu ceza, Meta’nın 2016 ABD seçimlerinde veri analitiği şirketi Cambridge Analytica’yı kullanması nedeniyle patlak veren küresel skandaldan bu yana Avustralya’da kullanıcı bilgilerini kullanması nedeniyle yaşadığı bazı yasal sorunları tamamlıyor.

Meta şu anda Avustralya’da Cambridge Analytica ile olan bağları nedeniyle Avustralya Bilgi Komiserliği Ofisi tarafından açılan bir hukuk davasıyla karşı karşıya.

KULLANICILARIN ÖZEL BİLGİLERİNİ REKLAM AMAÇLI KULLANMAKTAN ÜCRETLİDİR

Yargıç Wendy Abraham yazılı kararında, Facebook’un Onavo’yu, kullanıcıların kendi reklam hedefleri için ziyaret ettikleri diğer akıllı telefon uygulamalarını ve web sitelerini kullanma konumlarını, zamanlarını ve sıklıklarını bir araya getirmek için kullandığını söyledi.

Reuters’e göre Yargıç Abraham, “Yeterli açıklamanın sağlanmaması … on binlerce Avustralyalı tüketiciyi, Onavo Protect’i indirmeden ve/veya kullanmadan önce verilerinin toplanması ve kullanılması hakkında bilinçli bir seçim yapma fırsatından mahrum bırakmış olabilir” diye yazdı.

Avustralyalılar uygulamayı 271.220 kez indiriyor ve her bir tüketici yasası ihlalinin maliyeti 741.856,50 DolarR mahkemenin gerekli cezalar nedeniyle Meta’ya yüz milyarlarca dolar para cezası verebileceğini, ancak “ihlallerin tek bir davranış biçimi olarak nitelendirilebileceğini”ekledi.

META REDDEDİLEN İDDİALAR

Geçen yıl 116 milyar dolar küresel gelir elde eden Meta, yaptığı açıklamada ACCC’nin müşterileri asla yanıltmaya çalışmadığını ve “son birkaç yıldır insanlara bilgilerinin nasıl kullanıldığı konusunda daha fazla şeffaflık ve kontrol sağlamak için araçlar geliştirdiler”söylenmiş.

ACCC Lideri Gina Cass-Gottlieb yaptığı açıklamada, Avustralyalı tüketicilerin açık bilgilere dayalı olarak verilerine ne olacağı konusunda bilinçli bir seçim yapabilmeleri gerektiğini söyledi.

KAYNAK: HABER7

haberorhaneli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu